Thursday, 31 January 2013

PROMOSI JAN 2013 UNTIL 31 JAN FREE POSTAGE

Views

PROMOSI JAN 2013 UNTIL 31 JAN FREE POSTAGE


FREE HADIAH ALASKA MAKEUP REMOVER BERNILAI RM20 UNTUK PEMBELIAN RM200 DAN KE ATAS

SET A : FELLINA VIT-C + VCOA = RM125

SET B : ALASKA PURE MARINE COLLAGEN + VCOA = RM60

SET C: 2 BOXES VCOA DAN KEATAS = RM80 DAN KEATAS

SET D: SABUN ALASKA GOLD + VCOA = RM110

SET E: VCOA + FELLINA INCHLOSS = RM115

SET F: SABUN ALASKA GOLD + TOTAL SET CARE = RM158

SET G: FELLINA VIT-C + FELLINA INCHLOSS = RM160


SET H: FELLINA VIT-C + FELLINA INCHLOSS + VCOA = RM200

Contact 019-6697500 Asiah


Booking jugak boleh sementara menunggu gaji anda...yeahh cepat-cepat book

Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

Treenea VCOA - Dua Biji Sehari Mencegah dan Memulihkan Penyakit

Views

HANYA 2 BIJI SEHARI - AMALKAN DENGAN TAAT INILAH KESAN JANGKA PANJANG APABILA MENGAMALKAN MINYAK KELAPA DARA :)

 


> Mengurangkan kadar kolestrol – ia sendiri tidak mengandungi kolesterol. Oleh itu ia adalah alternatif terbaik bagi minyak-minyak lain yang mengandungi kandungan kolesterol yang tinggi

> Mengawal kencing manis - pankrease lebih efisien mengeluarkan insulin sementara sel bekerja lebih cekap mengambil gula darah keperluannya.
...
> Mengatasi masalah penyakit degeneratif dan masalah usia umur lanjut - anti oksida semulajadi dalam minyak kelapa dara adalah penghambat pembentukan radikal bebas .

> Tidak meningkatkan paras kelekitan platelet dalam darah – mengatasi pembentukan plak pada pembuluh darah yang menjadi anatara faktor punca serangan jantung.

> Tubuh lebih tahan serangan penyakit kerana memiliki agen anti virus, anti bakteria, anti fungus dan anti protozoa.

> Mendapatkan kembali keanjalan, kelembutan kulit – ia mempercepat pergantian sel-sel kulit yang mati dengan sel yang baru, selain melindungi dari sinaran ultra violet.

> Pertumbuhan rambut lebih baik dan kelemumur akan hilang – sel rambut akan mendapat tenaga dan zat yang mencukupi untuk pertumbuhan maksima.

> Terhindar dari gejala alahan – minyak kelapa dara bertindak sebagai agen anti histamine.

> Mengelakkan risiko sakit kanser – minyak kelapa dara memusnahkan sebarang kehadiran organisma pathogen. Dengan itu sel darah putih mampu bertindak secara maksima memusnahkan sel kanser, kerana ia tidak terbeban menghadapi organisma pathogen.

> Keadaan berdengkur akan hilang – kerana saluran pernafasan dan anak tekak akan kembali anjal dan elastik hasil kewujudan sel-sel baru padanya.
 
Berminat? Boleh contact 019-6697500 Asiah
 
Mulai 1hb Feb hingga 7hb Feb - Dua kotak VCOA Treenea dengan harga RM75 (Normal price RM80 untuk dua boxes) with free postage....Jimat RM5 plus postage!!!! Promosi yang tak sepatutnya anda lepaskan!!!!!

Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

Wednesday, 23 January 2013

Tidur Berdengkur...Kroohh Krooohhhh - VCOA Mampu Mengurangkan Masalah Dengkur

Views

Siapa Tidur Berdengkur Di sini??? Mak? Ayah?? Adik beradik?? Kawan-kawan...Atau suami tido berdengkur?? 


U HAVE TO READ THIS !! 
Penghidap gangguan tidur Obstructive Sleep Apnea berisiko serangan jantung, strok!!

Bantu & Rawatlah diri anda.. Virgin Coconut Oil Antioxidants mampu mengurangkan masalah dengkuran, selebihnya Allah yang tentukan..tetapi sebagai manusia,kita HARUS berusaha yang terbaik, usaha,doa & Tawakal..

Menurut Pakar Bedah Otorinolaringologi Hospital Columbia Asia, Bukit Rimau, Dr Mazita Ami, punca berdengkur disebabkan saluran pernafasan separa tersumbat sewaktu tidur terutama sewaktu tidur nyenyak. “Saluran pernafasan tersumbat boleh berlaku pada bahagian hidung atau kerongkong atau kedua-duanya sekali. Oleh itu kehadiran tisu tonsil atau adenoid yang besar, polip hidung, tulang hidung yang bengkok dan pesakit yang berlebihan berat badan dan mempunyai leher pendek dan besar akan meningkatkan risiko masalah berdengkur,”

RAMAI beranggapan dengkur hanyalah gangguan tidur yang jika memudaratkan dan sekadar menjejaskan tidur pasangan. Tidak kurang yang memandang ringan dengan menganggap masalah dengkur itu berlaku akibat getaran tisu di atas laluan pernafasan.

Bagaimanapun, dengkur bukan lagi masalah biasa, sebaliknya serius apabila anda berhenti bernafas selama 10 saat atau lebih setiap kali berdengkur. Keadaan itu dikenali gangguan tidur (Obstructive Sleep Apnea - OSA).

BAGAIMANA VCOA DAPAT MEMBANTU MASALAH DENGKUR??
Dengan mengambil VCOA secara konsisten dapat melancarkan saluran pernafasan dan melegakannya.
2 biji setiap hari, dan lepas tu anda boleh tgk dan rasai perbezaannya. 
Hanya RM40 utk kos meningkatkan kesihatan anda =)

Berminat? Boleh contact 019-6697500 Asiah

Sekarang Promosi Postage Free...APA!!! FREE!!!! CEPAT-CEPAT BEFORE PROMOSI TAMAT 31hb JAN 2013

Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

KURUS TAPI ADA CHICKEN WING LENGAN...

Views
Salam semua...

Saya tahu ramai di luar sana, memang badan mantap kurus baik punya tapi kadang-kadang kurus sebab dulu pernah berisi tapi tetiba lengan macam chicken wing....

Contoh lengan with chicken wingg....check out gambar di bawah credit to Mr Google eheheh




Paling senang nak hilang lemak lelemau gitu di lengan....gunalah READY STOCK INCHLOSS FELLINA.
RM75 je sebotol and mampu tahan 2-3 bulan depends pada penggunaan.



Of course lah mahu badan cantik molek sekali lengan...kadang-kadang kita tak sedar...pemakaian bra tak betul yang membuat lengan kita tetiba ada chicken wing even badan kita kurus atau montok chumel ehehhe...

Dah tentu-tentu nak lengan seperti di bawah...pakai papa pun lengan nampak slim slender and ada otot skit ahhaha..chewahhh....


Berminat? Boleh contact 019-6697500 Asiah

Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

Sunday, 20 January 2013

Beza VCOA Treenea dengan jenama lain

Views
Minyak Kelapa Dara atau VCO Antioksidants Treenea






Minyak Kelapa Dara (VCO) yang diperolehi dari Treenea mempunyai banyak khasiat dan manfaat kesihatan kepada tubuh badan manusia kerana ia mempunyai kandungan antiok
sidan yang tinggi dibandingkan dengan minyak kelapa dara lain. Ia dihasilkan dari proses yang tidak menggunakan haba dan formulanya yang telah dikaji secara teliti dan terperinci menggunakan 100% pati kelapa dara organik yang bebas dari kolesterol.

Ada juga yang tanya aku, apa beza VCO A Treenea dengan jenama lain??

Jawapanya:

VCO Antioxidants dengan formulasi tambahan kaya dengan Vitamin E (a-tocopherol), Vitamin A (retinol) dan vitamin D (cholecaciferol) yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. Vitamin A dan E juga dipercayai boleh bertindak sebagai ejen antioksidan yang mempunyai kebolehan memerangkap radikal bebas dan kajian penyelidikan menunjukkan ia berkebolehan mencegah penyakit kanser serta penyakit berkaitan jantung.


So, sangat berbeza kan?? sebab Treenea punya brand 100% semulajadi dan dihasilkan daripada minyak kelapa dara yang sangat berkualiti tinggi.


Lagi mau tahu khasiat VCO ANtioksidants Treenea ni??

APAKAH KEPENTINGAN ANTIOKSIDAN?
 
- Tubuh badan kita sentiasa terdedah pada radikal bebas yang terhasil daripada toksin-toksin alam sekitar seperti asap kilang, asap kenderaan, asap rokok, sinaran ultra violet (UV) dan pencemaran bahan-bahan makanan. VCO Antioxidants adalah kaya dengan sifat-sifat antioksidan yang berpotensi melindungi sel-sel pada tubuh badan manusia dari serangan radikal bebas. Oleh yang demikian sel-sel badan akan menjadi lebih sihat dan tekstur kulit akan menjadi lebih halus dan seragam.

- Penyelidikan oleh para saintis mendapati, minyak kelapa dara terdiri daripada 90% lemak tepu yang kebanyakkan daripadanya adalah trigliserida berantai sederhana (MCT). Ujian klinikal telah membuktikan MCT adalah merupakan ejen pembekal tenaga segera. MCT tidak disimpan sebagai lemak dalam badan sebaliknya ia akan disalutkan kepada hati untuk membekal tenaga segera. Asid lemak ini kemudiannya akan ditukarkan ke sebatian keton (keton bodies). Sebatian keton sangat diperlukan oleh otak manusia apabila glukosa tidak dapat berfungsi untuk membekalkan tenaga. Kajian secara saintifik telah menunjukkan sebatian keton boleh membantu pesakit neurodegenerative disorders seperti penyakit Alzheimer dan Parkinson.

- Selain dari itu, sebatian keton juga didapati membantu serangan epilepsi. Pengambilan VCO Antioxidants secara oral dalam kadar yang tertentu akan menyebabkan tubuh kita dilindungi dari serangan bakteria, kulat dan virus. Sistem imunisasi tubuh badan akan meningkat, selsema dan batuk akan berkurangan.
- Sebatian aktif seperti monolaurin, monokaprik dan monokaprin, yang terbukti hasil dari penghadaman VCO. VCO Antioxidants juga mengandungi bahan aktif seperti phospholipids serta sterol tumbuhan yang telah dibuktikan berupaya merendahkan tahap kolesterol dan meningkatkan tahap LDL dalam darah. MCT juga mudah dihadamkan dan dapat membantu mengawal berat badan jika diambil secara teratur dan berterusan.


Aku sangat suggest kan VCO A Treenea ni sebagai makanan tambahan kepada korang sebab VCO A ni memang tak ada bahan kimia! sangat selamat daripada bayi hingga ke warga emas, wanita megandung pun selamat menggunakan VCO A Treenea ni. 

Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

Thursday, 17 January 2013

DETOX BADAN DENGAN VCOA Treenea

Views
Sebelum kita start detox-detox badan kita ini....


Lebih elok kita mengetahui apa it detox? 




Anda punya masalah sembelit, demam, flu, kelebihan berat badan, selulit, kadar kolesterol darah berlebihan, lesu kronis, penyakit/gangguan kulit, sindrom pramenstruasi, kehilangan gairah seks, penuaan dini, tumor, penyakit-penyakit degeneratif (hipertensi, stroke, penyakit jantung koroner, diabetes, kadar usam urat berlebihan, dll.), serta penyakit-penyakit infeksi yang tak kunjung sembuh? Tahukah Anda bahwa akar dari masalah-masalah tersebut adalah karena adanya timbunan ampas tubuh Anda? TOKSIN bukan hanya ampas dari makanan yang kita makan dan makanan-makanan yang tidak tercerna, tetapi juga bisa berasal dari zat makanan aditif, udara tercemar, bahan kimia seperti pestisida, logam berat dalam air minum, residu obat-obatan farmasi, dll. Bahkan pikiran dan emosi negatif juga merupakan racun bagi sel-sel tubuh kita. Semua ampas atau zat yang tidak diperlukan tubuh akan diperlakukan sebagai racun (toksin) atau penyakit. Ampas atau toksin juga diproduksi secara alamiah oleh tubuh kita sendiri. Ini merupakan proses metabolisme sehingga tidak dapat kita hindari. Setiap hari di dalam tubuh terjadi pembelahan sel-sel baru. Sementara itu sel-sel yang sudah tua akan menjadi aus, mati, dan menjadi ampas. Dalam kondisi normal, ampas akan dikeluarkan secara teratur setiap hari melalui sistem pembuangan tubuh. Buang air besar setiap hari bukan jaminan bahwa proses pembuangan kita normal. Jika salah satu atau beberapa masalah tersebut merupakan keluhan Anda, berarti pengeluaran ampas dari tubuh Anda belum optimal! Penyakit terjadi apabila proses pembuangan tidak optimal dan toksin mulai merusak jaringan organ-organ vital. Dalam sejumlah hasil penelitian disebutkan kondisi racun berlebihan (toxicity) erat hubungannya dengan penuaan dini, menyebabkan terjadinya penyakit-penyakit degeneratif (liver, jantung, diabetes, kanker, dll.), dan menurunkan sistem kekebalan tubuh. Karena itu, racun harus dikeluarkan dari dalam tubuh. Caranya, dengan detoksifikasi (detoks). Apa itu detoks? Detoksifikasi (detoks) adalah proses pengeluaran racun atau zat-zat yang bersifat racun dari dalam tubuh. Puasa merupakan salah satu metode efektif detoksifikasi. Pembersihan dan detoks meningkatkan proses alamiah pengeluaran toksin dari dalam tubuh kita. Organ vital yang menjadi target dalam program pembersihan racun yang efektif adalah susu besar (pengeluaran) dan liver (detoksifikasi).Hampir semua penyakit degeneratif dapat dihubungkan dengan kondisi keracunan dalam saluran usus (intestinal toxemia). Mengapa? Karena setiap jaringan dalam tubuh mendapatkan makanan dari darah, dan darah mendapatkannya dari usus. Setiap zat yang masuk ke dalam tubuh kita akan terserap ke dalam darah melalui dinding-dinding usus. Artinya, toksin yang berada usus juga akan ikut beredar bersama aliran darah sampai ke sel-sel di seluruh penjuru tubuh kita. Toksin-toksin inilah yang menyumbangkan terjadinya berbagai kondisi penyakit kronis, akut, dan degeneratif. Begitu juga menurunnya tingkat energi dan penuaan dini.



DETOX DENGAN VCO ? PASTIKAN ANDA MINUM AIR YANG CUKUP!

JOM TRY : Credit to TREENEA ESS JOHOR
Semasa proses detox dengan menggunakan minyak kelapa dara(VCO), amat penting untuk kita minum banyak air (2/3 LITER) sehari untuk menyegarkan badan dan memudahkan proses detox. 

Berikut adalah resipi minuman yang boleh ditambah semasa proses detox:
1 cawan jus lemon tulen6 cawan air yang ditapis1 sudu teh garam laut

Seperti yang kita tahu,jus lemon ialah ajen pembersihan yang membantu mempercepatkan proses detox, dan garam laut menggantikan mineral yang telah hilang semasa proses detox. Tambah gula melaka atau gula merah untuk rasa manis(jangan pakai gula biasa sebab akan menyebabkan paras gula dalam darah meningkat dan membantutkan proses detox).

Seperkara lagi semasa detox badan, kita tidak digalakan ambil caffeine. Kepala akan agak pening terutama peminum caffeine tegar. Kita boleh kawal dengan mengurangkannya sehingga kita tidak rasa hendak minum lagi.


Peringatan: Jika anda ada masalah dengan ubat-ubatan seperti alahan,rujuk pada doktor sebelum mengamalkan prosess detox dengan minyak kelapa dara

Fife Bruce. Coconut Cures. (2004) Piccadilly Books.
SELAMAT MENCUBA :) SHARING IS CARING


DETOX DENGAN VCO ? PASTIKAN ANDA MINUM AIR YANG CUKUP!

JOM TRY : Credit to TREENEA ESS JOHOR

Semasa proses detox dengan menggunakan minyak kelapa dara(VCO), amat penting untuk kita minum banyak air (2/3 LITER) sehari untuk menyegarkan badan dan memudahkan proses detox. Berikut adalah resipi minuman yang boleh ditambah semasa proses detox:

1 cawan jus lemon tulen
6 cawan air yang ditapis
1 sudu teh garam laut

Seperti yang kita tahu,jus lemon ialah ajen pembersihan yang membantu mempercepatkan proses detox, dan garam laut menggantikan mineral yang telah hilang semasa proses detox. Tambah gula melaka atau gula merah untuk rasa manis(jangan pakai gula biasa sebab akan menyebabkan paras gula dalam darah meningkat dan membantutkan proses detox).

Peringatan:Jika anda ada masalah dengan ubat-ubatan seperti alahan,rujuk pada doktor sebelum mengamalkan prosess detox dengan minyak kelapa dara

Fife Bruce. Coconut Cures. (2004) Piccadilly Books.

SELAMAT MENCUBA :) SHARING IS CARING
Berminat Untuk Mencuba VCOA Treenea
Boleh contact Asiah - 019 6697500
Whatapps boleh
Call boleh
SMS boleh
Email pun boleh ke asiahazhar@gmail.com

Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

Hasil Pengambilan VCOantioxidant Treenea selama 8 hari

Views

Assalamualaikum..

Sememang kita tidak dapat nafikan lagi kesan yang terbaik apabila kita mengamalkan Minyak Kelapa Dara. Minyak kelapa dara merupakan satu suplement tambahan untuk badan dan pada masa yang sama dapat mengubat pelbagai penyakit.  ini berikutan, suplement minyak kelapa dara ini dapat mengimbangkan sistem pengaliran darah dalam badan kita dan akan memperbaiki segala tisu-tisu seterusnya membolehkan kita mengekalkan kesihatan yang baik setiap hari.

Dipetik daripada sumber internet :
"Minyak kelapa dara diiproses secara semulajadi tanpa haba dan kimia lain. Terdapat sekurang-kurangnya 9 jenis asid lemak (Medium Chain Fatty Acids) iaitu asid caproic, caprylic, capric, lauric, myristic, stearic, oleic dan linoleic. Kajian sains menunjukkan ianya amat berguna untuk kesihatan manusia sama ada bayi, kanak-kanak, dewasa warga tua lelaki atau wanita. Sesuai diminum, disapu pada kulit seluruh badan, boleh dijadikan minyak rambut atau boleh digunakan semasa bersama hubungan suami isteri dengan melumurkannya ke seluruh badan."

Hakikatnya, saya sendiri telah alami perubahan ini apabila mula mengamalkan suplement Minyak Kelapa Dara (VCOantioxidants) keluaran Treenea selama 8 hari.

Saya mengamalkan suplement VCOa Treenea dimakan sehari sekali iaitu pada waktu pagi (selepas sarapan pagi). Wajib diambil suplement ini setiap hari agar dapat tubuh badan yang seimbang dan sentiasa sihat.

Kesan pertama : Sentiasa cergas setiap hari walaupun bebanan tugas yang bertambah setiap hari.

Kesan kedua : Masalah keputihan yang saya alami dapat diatasi.

Kesan ketiga : 
Untuk makluman semua pada 4 Jan yang lalu, saya telah alami alegik pada kulit badan yang agak teruk.  saya telah mendapat rawatan di klinik dan mendapat suntikan untuk mengurangkan kegatalan pada kulit memandangkan alergik saya ini berpunca daripada keadaan cuaca di Perlis yang tidak menentu.  Walau bagaimanapun, tiada ubat yang membolehkan parut pada badan saya hilang.  Jadi, saya ambil keputusan untuk mencuba VCOa Treenea.  

Saya menggunakan VCOa treenea setiap malam dengan menyapu pada seluruh badan berparut tersebut.  
Alhamdulillah, selepas tiga hari, saya dapati, kulit badan menjadi semakin kering dan parut-parut semakin hilang. Kesan pengelupasan pada kulit kering. 
ini memberi satu kepuasan kepada saya dengan hasil yang diperolehi daripada VCOa treenea...
~gambar tidak dapat ditunjuk sebelum dan selepas kerana A.U.R.A.T- harap maklum-)p

Kesan keempat : 
Kulit baby aQil pada pipi yang terkena susu badan, apabila disapu VCOa treenea pada waktu malam dan kesannya hilang pada keesokan harinya dan tidak kering sebaliknya pipi baby aQil menjadi lembap.

Alhamdulillah.. inilah hasil daripada pengalaman saya setelah mengamalkan VCOa Treenea selama 8 hari. 

Anda bila lagi?? Jom kita cuba. Mungkin ada kesan yang lebih baik dan akan memberi kegembiraan kepada anda sekeluarga. Kita hanya merancang dan berusaha untuk mengubati segala penyakit atau cuba untuk memperbaiki kelemahan yang ada namun, kita mesti ingat, segala yang kita ada hanyaLah milik Allah S.W.t.  Kita hanya meminjamnya untuk sementara. 

Jadi, apa yang boleh kita usahakan,kita cuba.. 
Anda Cuba, Anda Dapat hasilnya.

Credit to Treenea Arau-Perlis

Sebarang pertanyaan, sila hubungi terus kepada saya 019-6697500 (Asiah )





Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

Top 10 celebrities who use virgin coconut oil

Views

The Top 10 Celebrities Who Use Virgin Coconut Oil

by SARAH, THE HEALTHY HOME ECONOMIST on NOVEMBER 13, 2012
Virgin coconut oil is making a strong comeback.  After decades of derision and active avoidance by those who mistakenly believed it would clog their arteries and give them heart disease, unrefined, pure virgin coconut oil is finally getting its day in the sun.
The research of Dr. Weston A. Price in the early part of the last century as documented in his groundbreaking book Nutrition and Physical Degeneration provides a scientific basis for this change of heart.  Dr. Price noted through his careful, first hand analysis of Traditional Diets from all over the world that the people of the South Sea Islands who consumed large amounts of virgin coconut oil in their diet actually suffered the lowest amount of heart disease!
In fact, heart disease was virtually nonexistent in this virgin coconut oil loving culture.  These people also exhibited strong resistance to disease, easy fertility, strong and beautifully straight teeth, and vitality well into old age.  In addition, the women were renowned for their youthful beauty and luminous skin no matter what their age.
Always quick to adopt a trend that holds promise for improvement and maintenance of physical beauty and health, celebrities are digging the benefits of virgin coconut oil too.
Below is the top ten list of famous personalities that use virgin coconut oil regularly by including it as part of their health and wellness regimen:

#10  Apolo Ohno: virgin coconut oil for dinner

Apolo Ohno eats virgin coconut oil before a raceThe Olympic Gold Medalist and winner of Dancing with the Stars uses coconut oil to help him prepare for competition. According to theNew York Times, the speed skating champion says his routine is to eat a dinner of steamed broccoli and brown rice topped with coconut oil to provide extra energy the night before a big race.
Medium chain triglyclerides (MCTs) are the wonderful fat available in copious amounts in virgin coconut oil that is used immediately by the body for energy that Mr. Ohno has learned to use to his advantage.

#9  Jillian Michaels: virgin coconut oil for cooking

Personal trainer and fitness guru Jillian Michaels extols virgin coconut oil as an aid to the immune system.
In her book Master Your Metabolism, Ms. Michaels includes a recipe for a stirfry which lists 1 TBL of virgin coconut oil as a key ingredient along with several other fresh and whole foods.

#8  Miranda Kerr: virgin coconut oil in tea

Supermodel Miranda Kerr who is married to actor Orlando Bloom and recently became a new Mom says eating lots of coconut oil is her beauty secret and that she has been consuming it since she was 14.   Of her favorite virgin coconut oil, Miranda states:
“I will not go a day without coconut oil. I personally take four tablespoons per day, either on my salads, in my cooking or in my cups of green tea.”

#7  Kourtney Kardashian: virgin coconut oil for hair

The reality show star includes the best quality virgin coconut oil as part of a hair mask to keep her locks shiny and gorgeous. According to StyleBistro.com, Kourtney’s recipe includes a once a month treatment of avocado, mayonnaise, egg, olive oil, castor oil and coconut oil.

#6  CJ Wilson: coconut oil for game day meals


CJ Wilson's chef uses virgin coconut oilThe popular pitcher for the Texas Rangers consumes coconut oil as it is the preferred cooking oil of his personal chef Aaron Elliot.  Elliot even prefers virgin coconut oil to olive oil when preparing meals for the baseball star and this includes meals prepared for Wilson on game days.
Wilson’s “game day omelet” consists of three eggs with spinach, mushrooms, bell pepper and onion. The veggies are sauteed in coconut oil prior to adding the eggs.

#5  Gwyneth Paltrow: virgin coconut oil to moisturize after an Epsom Salts bath 

Oscar winning actress, wife of Coldplay’s Chris Martin and Mom to Apple and Moses, Gwyneth Paltrow claims to regularly use virgin coconut oil to moisturize her skin after a bath of cleansing and detoxifying epsom salts.
According to her website goop.com:
“I love Epsom salt baths to detox, revive muscles and de-puff skin. While in the bath, I use an exfoliating mitt which stimulates skin and leaves it soft and bump-free. After the bath, I slather my skin with extra-virgin organic ­coconut oil.”

#4  Gisele Bundchen: virgin coconut oil for organic skincare line

The Brazilian supermodel and wife of quarterback Tom Brady has her own organic skincare line, Sejaa pure skincare, that includes coconut oil as a main ingredient.
The supermodel who reportedly earns more than her Superbowl winning husband, infuriated dermatologists by calling sunscreen “poison” and refusing to include any sun blocking chemicals in any of her skincare line instead opting for the humble virgin coconut oil.

#3  Dr. Oz: coconut oil for speeding metabolism and weight loss

That’s right, celebrity MD is even endorsing virgin coconut oil! Dr. Oz recently ran a two part series on his popular show called Coconut Oil Superpowers.
He extols the use of virgin coconut oil as a tool for weight loss by speeding up metabolism.

#2  Angelina Jolie: virgin coconut oil for breakfast

According to the UK Daily Mail, Angelina Jolie includes virgin coconut oil as part of her breakfast routine.
A source for Grazia magazine said:
“Angelina has been known to start her day with little more than a spoonful of coconut oil and a handful of cereal.”
It’s no wonder Ms. Jolie likes including virgin coconut oil to start her day.
According to Sally Fallon Morell and Dr. Mary Enig, authors  of the book Eat Fat Lose Fat, a bit of virgin coconut oil before a meal can really assist with healthy weight maintenance by helping people feel full and not overeat.

#1  Jennifer Aniston: coconut oil for weight loss and boosting metabolism

Jennifer Aniston apparently was a devotee of the Coconut Diet for a period of time and was even spotted with a shopping cart full of coconut oil.
The Coconut Diet is low carb and includes plenty of coconut in all its forms to speed metabolism and weight loss.
Perhaps Jennifer saw Dr. Oz’s show on coconut oil increasing metabolism and weight loss and this convinced her to try this amazing, traditional oil?

Where to buy the best quality, most unrefined virgin coconut oil

You can be sure that celebrities using virgin coconut oil want only the best possible brand available.
Click here to visit my Resources page for vendors I buy from myself who sell only the best quality, most unrefined virgin coconut oil at prices that are highly competitive.

Sarah, The Healthy Home Economist
Rescource from 
http://www.thehealthyhomeeconomist.com/top-10-celebrities-who-use-virgin-coconut-oil/


Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

STICKY NOTE: Peraduan “TESTIMONI SAYA!” ini terbuka kepada semua pengguna produk treenea VCOAntioxidants (VCOA)

Views




TERMA & SYARAT PERADUAN:

1.Peraduan “TESTIMONI SAYA!” ini terbuka kepada semua pengguna produk treenea VCOAntioxidants (VCOA).

2.Sertakan gambar dengan jelas (Sebelum & Selepas pengambilan treenea VCOA). Sertakan keterangan pendek mengenai pengambilan/masalah yang diatasi selepas pengambilan treenea VCOA. Sertakan NAMA PENUH, UMUR & TEMPOH PENGAMBILAN.

3.Gambar hendaklah diambil bersama kotak/product treenea VCOA.

4.Gambar adalah hak milik sendiri. Bukan diambil dari pihak lain/diberi kebenaran dari pihak ketiga untuk menyertai peraduan.


5.Semua gambar/testimony yang menyertai peraduan ini akan menjadi hak milik sepenuhnya TREENEA SDN BHD.


6.Keputusan bagi pemenang adalah muktamad.


Sila share gambar anda ke FB: Treenea Seri Kembangan DAN private message ke FB: Treenea

Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

Wednesday, 16 January 2013

BAGAIMANA VCOA BANTU - PENERANGAN DAN FAKTA TENTANG RESDUNG

Views
PENERANGAN DAN FAKTA TENTANG RESDUNG :

Resdung adalah penyakit yang berpunca daripada parasit yang di panggil Demodex. Dengan hanya melalui sentuhan sahaja sudah cukup untuk ia membiak dan merebak. 

Keadaan dari pembiakannya maka terjadilah simptom – simptom yang mengakibatkan mata, telinga, hidung, kulit muka, kepala menjadi gatal, rambut gugur, berjerawat, ruam, hidung tersumbat, nafas berbau, selsema, kerap bersin, hilang deria bau dan berpenyakit kulit. 

Minyak Kelapa Dara' akan membantu meningkatkan tahap metabolisme dan daya tahan penyakit, serta boleh membunuh berbagai jenis virus, bakteria, kulat dan protozoa.

CARA RAWATAN/ MENGATASI MASALAH RESDUNG :

MINYAK KELAPA DARA/ VCO boleh digunakan sebagai alternatif bagi mengurangkan malah resdung/sinus. 

- AMBIL SEBIJI SOFTGEL(VCOA TREENEA)

- CUCUK HUJUNG SOFTGEL DENGAN PIN/ JARUM

- DALAM KEADAAN SELESA/ BERBARING - titiskan ke dalam hidung 
*tetapkan keadaan anda dalam masa 10/15 minit sehingga 
VCOA masuk terus ke saluran hidung anda*

- AMALKAN setiap hari, Insyallah masalah resdung anda akan berkurangan :) 


* SHARING IS CARING*



Footer Iklan
Call / SMS/ Whatapps at 019-6697500
or email at asiahazhar@gmail.com
Check Out FB Page: Treenea Dealer Seri Kembangan
Check Out FB Page: AC Secret Beauty
COD kawasan Putrajaya, Cyberjaya, Seri Kembangan, Puchong and sekitar kawasan.
Order Form Di Atas Sekali..atau scroll sampai ke bawah page

Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

Tuesday, 15 January 2013

Keseluruhan Cerita Mengenai Virgin Coconut Oil Antioxidant Treenea

Views


VCOA ni apa ?

VCOA ni adalah Minyak Kelapa Dara. 100% Organik, diakui oleh Doktor di seluruh dunia tentang kehebatannya, bersifat anti virus & anti bakteria, boleh merencatkan virus HIV, tiada kolestrol, tidak menyebabkan kegemukan, menurunkan darah tinggi & kencing manis, tiada kesan sampingan, Diakui di seluruh DUNIA sebagai makanan berfungsi pada abad ke 21.

Diiktiraf kebaikan minyak kepala dara oleh pakar-pakar di bawah:

"Minyak Kelapa Dara adalah Minyak Paling Menyihatkan di dunia" Dr. Bruce Fife, Doktor Naturopati ; USA"

Minyak Kelapa Dara mempunyai sifat-sifat anti-virus, anti-bakteria, anti-kulat dan anti-parasit semulajadi yang membantu mengawal berbagai penyakit" Dr. John J. Kabara, Professor Emeritus, Michigan State University and Consultant to Private Industries, Universities and Government Agencies, Galena, Illinois, USA.

"Minyak Kelapa Dara adalah makanan berfungsi yang memberi pelbagai khasiat kesihatan" Dr. Mary Enig, Universiti Maryland USA


Apa bahan-bahan dalam VCOA
-100% Minyak Kelapa Dara

{Kaya dengan Vitamin E (a-tocopherol), Vitamin A (retinol) dan Vitamin D (cholecaciferol)}



Vitamin A dan E juga dipercayai boleh bertindak sebagai ejen antioksidan yang mempunyai kebolehan memerangkap radikal bebas dan kajian penyelidikan menunjukkan ia berkebolehan mencegah penyakit kanser serta penyakit berkaitan jantung



 Kenapa kita memerlukan makanan yang kaya dengan Antioxidan?

Tubuh badan kita sentiasa terdedah pada radikal bebas yang terhasil daripada toksin-toksin alam sekitar seperti asap kilang, asap kenderaan, asap rokok, sinaran ultra violet (UV) dan pencemaran bahan-bahan makanan. VCOAntioxidants adalah kaya dengan sifat-sifat antioksidan yang berpotensi melindungi sel-sel pada tubuh badan manusia dari serangan radikal bebas. Oleh yang demikian sel-sel badan akan menjadi lebih sihat dan tekstur kulit akan menjadi lebih halus dan seragam.Penyelidikan oleh para saintis mendapati, minyak kelapa dara terdiri daripada 90% lemak tepu yang kebanyakkan daripadanya adalah trigliserida berantai sederhana (MCT). Ujian klinikal telah membuktikan MCT adalah merupakan ejen pembekal tenaga segera. MCT tidak disimpan sebagai lemak dalam badan sebaliknya ia akan disalutkan kepada hati untuk membekal tenaga segera. Asid lemak ini kemudiannya akan ditukarkan ke sebatian keton (keton bodies). Sebatian keton sangat diperlukan oleh otak manusia apabila glukosa tidak dapat berfungsi untuk membekalkan tenaga. Kajian secara saintifik telah menunjukkan sebatian keton boleh membantu pesakit neurodegenerative disorders seperti penyakit Alzheimer dan Parkinson.Selain dari itu, sebatian keton juga didapati membantu serangan epilepsy. Pengambilan VCOAntioxidants secara oral dalam kadar yang tertentu akan menyebabkan tubuh kita dilindungi dari serangan bacteria, kulat dan virus. Sistem imunisasi tubuh badan akan meningkat, selsema da batuk akan berkurangan. Sebatian aktif seperti monolaurin, monokaprik dan monokaprin, yang terbukti hasil dari penghadaman VCO. VCO Antioxidants juga mengandungi bahan aktif seperti phospholipids serta sterol tumbuhan yang telah dibuktikan berupaya merendahkan tahap kolesterol dan meningkatkan tahap LDL dalam darah. MCT juga mudah dihadamkan dan dapat membantu mengawal berat badan jika diambil secara teratur dan berterusan.




VCOA ni sebenarnya mempunyai 1001 Khasiat, dari hujung rambut sampai la hujung kaki.  

Antara-antara kebaikan paling utama:
Membantu kelancaran system pencernaan
Meningkatkan sistem dan daya tahan tubuh
Menbantu mengurangkan berat badan
Mengurangkan kadar kolesterol dan darah tinggi serta risiko penyakit jantung
Membekalkan nutrien penting dalam membantu pertumbuhan rambut yang sihat
Membantu merawat pelbagai masalah kulit
Menyokong fungsi tiroid
Menghalus dan menyeragamkan struktur kulit


Siapa boleh ambil VCOA

SEMUA ORANG, TAK KISAH BABY, KANAK-KANAK, REMAJA, DEWASA, WARGA EMAS. MENGANDUNG, PANTANG, MENYUSU DAN SEMASA PERIOD.

Ada Halal dengan KKM tak?

Halal - Yup ianya Halal. Ada cop halal kat kotak.
KKM - To those yang bertanya pasa isu KKM, untuk makluman semua, VCOA ni berdaftar under food. Produk yg diregister under food tidak memerlukan KKM. Seandainya kite mohon nak jugak lulusan KKM ni, orang KKM akan menolak permohonan kite. Jadi dont worry, VCOA ni adalah produk Malaysia.

Ada Testimoni?

Sejujurnya, produk ni baru lagi dalam pasaran, belum sampai sebulan lagi. Kite kekurangan testimoni bergambar, jangan risau, testimoni akan di update dari masa ke semasa.

Boleh check time to time link, boleh click disini saya letak semua testimonial dalam satu page...senangkan..


Macam mana nak ambil VCOA ni?

TIPS PENGAMBILAN ATAU MAKAN SUPPLEMENT DENGAN BETUL
Atau dalam hal ini cara makan dan waktu pengambilan VCOA .

1. MAKAN/AMBIL supplement VCOA selepas breakfast atau sarapan pagi dan waktu malam (sebelum tidur) pada jam 10 malam.

2. KERANA?? Pada masa ini sistem pencernaan badan kita menjadi sedikit slow atau kurang aktif. Jadi ini akan memudahkan supplement VCOA bertindak dan bekerja dalam badan kita.

3. ELAKKAN pengambilan supplement VCOA pada waktu tengahari kerana pada masa ini sistem badan kita sangat aktif bekerja untuk mencerna makanan dan sebagainya.

4. ELAKKAN juga pengambilan supplement VCOA sebelum makan kerana tindak balas mungkin tidak akan berlaku/kurang kerana supplement yang kita makan akan ditimpa oleh makanan yang kita ambil.

5. NAK KURUS??? Anda sendiri mesti pandai atur portion atau saiz hidangan sendiri. Pengambilan VCOA akan menjadikan anda lebih bertenaga dan kadar metabolism meningkat. Jika anda rasa selepas pengambilan VCOA anda kerap rasa lapar dan nafsu makan membuak-buak, LEBIHKAN saiz hidangan atau pengambilan IKAN dan sayur dalam diet harian anda.

6. PALING PENTING SEKALI. Pastikan anda minum air kosong dengan cukup sekurang2nya 3 liter sehari untuk membantu proses penyingkiran atau penyahtoksin dalam badan akan berjalan dengan lebih lancar dan badan akan terasa lebih segar dan bertenaga sentiasa.

Boleh sapu kat muka ke?

1. Bersihkan muka macam biasa dengan pencuci muka masing2.

2. Lapkan muka & SAPU Treenea VCOA (cucuk softgel dengan jarum) ke seluruh muka, buat urutan perlahan2. Biarkan selama 5 minit dan rehatkan muka. Urut sekali lagi dan rehatkan muka. Lepas tu relaks sekejap dalam 20 minit untuk VCO menyerap ke kulit muka :)

3. BILAS muka dengan air bersih dan basuh dengan pencuci muka(sebab minyak susah nak dibersihkan) dan lapkan muka sehingga kering.

*nak biarkan vcoa sampai esok pagi pun takpe, esok pagi mesti muka glowing*

Berapa biji sebotol? Berapa harga VCOA??

RETAIL PRICE :
RM 40 (SEMENANJUNG)
RM 43 (SABAH & SARAWAK)
price exclude postage
* 60 biji sebotol/ 2 kali sehari
* boleh dimakan dan disapu untuk kegunaan luaran



Footer Iklan
Call / SMS/ Whatapps at 019-6697500
or email at asiahazhar@gmail.com
Check Out FB Page: Treenea Dealer Seri Kembangan
Check Out FB Page: Alaska Cyberjaya/Putrajaya
COD kawasan Putrajaya, Cyberjaya, Seri Kembangan, Puchong and sekitar kawasan.
Order Form Di Atas Sekali..atau scroll sampai ke bawah page


Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

Kepentingan Antioxidant Di Dalam Tubuh Badan Kita - Mari Ber~treenea

Views





Tahu tak, semakin kita bertambah usia semakin kurangnya antioksidan semulajadi yang dihasilakan oleh badan kita bagi mengawal molekul-molekul pemusnah ini.  Apabila semakin banyak radiakal bebas terkumpul dalam badan, kesihatan kita makin susut, proses penuaan menjadi lebih pantas dan mudah terdedah kepada penyakit-penyakit kronik.

Perkara-perkara yang menambahkan kuantiti radikal bebas di dalam badan ialah:-

  • Pencemaran udara
  • Penyakit kronik
  • Penyakit berjangkit
  • Perokok sekunder
  • Menopause
  • Tekanan perasaan
  • Pendedahan kepada cahaya matahari
  • Sinaran x-ray
  • Diet carcinogens (pengambilan makanan yang dibakar/digoreng pada suhu tinggi)
 Peranan antioksidan:-
  • Melambatkan proses penuaan
  • Merendahkan paras kolestrol
  • Mengurangkan risiko atherosclerosis (penyakit dimana penyempitan berlaku disaluran darah akibat oleh pengumpulan lemak)
  • Mengurangkan risiko segala jenis kanser
  • Membantu melindungi daripada penyakit jantung dan strok
  • Mengurangkan risiko segala jenis kanser
  • Membantu mengurangkan proses penyakit Alzheimer
  • Melambatkan pertumbuhan tumor
  • Bantu badan untuk detox carcinogens  (penyebab kanser)
  • Bantu kesihatan mata, elak masalah penghlihatan
  • Melindungi badan dari kerosakkan yang berpunca dari hisapan rokok.

DAPATKAN VCOAntioksida semua kebaikan VCO diperkaya dengan antioksida utk kesihatansecara menyeluruh.

Hanya RM40 (SM) utk 60 softgel berkhasiat. Sesuai untuk semua. 



Footer Iklan
Call / SMS/ Whatapps at 019-6697500
or email at asiahazhar@gmail.com
Check Out FB Page: Treenea Dealer Seri Kembangan
Check Out FB Page: Alaska Cyberjaya/Putrajaya
COD kawasan Putrajaya, Cyberjaya, Seri Kembangan, Puchong and sekitar kawasan.
Order Form Di Atas Sekali..atau scroll sampai ke bawah page

Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial